شهروندان متعلق به Unilever پس از اتهامات نژاد پرستی ، کلمه “سفید” را از محصول خود حذف می کنند

شهروندان متعلق به Unilever پس از اتهامات نژاد پرستی ، کلمه “سفید” را از محصول خود حذف می کنند

ویروسی

URL کوتاه دریافت کنید

این تصمیم در پی اعتراضات جهانی علیه تبعیض نژادی ، ناشی از کشته شدن یک مرد آمریکایی آفریقایی تبار در ایالات متحده ، شرکت های دیگر را حذف و یا طراحی مجدد محصولات خود را انجام می دهد.

یک شرکت انگلیسی-هلندی Unilever پس از اعلام اینکه کلمات “سفید” ، “سفید کننده” ، “سبک” ، “روشنایی” و همچنین “عادلانه” و “انصاف” را از محصولات خود حذف کرده ، باعث ایجاد تحریک در رسانه های اجتماعی شده است. بسته بندی و ارتباطات. این شرکت همچنین اعلام کرده است که در چند ماه آینده نام محصولات آرایشی و بهداشتی روشن کننده پوست Fair & Lovely خود را تغییر خواهد داد. این کرم ، که بیشتر در آسیا فروخته می شود ، به دلیل تبلیغ کلیشه های منفی در مورد پوست تیره مورد انتقاد قرار گرفته است ، در حالی که خود این شرکت متهم به تبعیض نژادی است.

وی گفت: “ما کاملاً متعهد هستیم که یک سبد جهانی از مارک های مراقبت از پوست داشته باشیم که فراگیر باشد و از همه پوست مراقبت می کند و از تنوع بیشتر زیبایی تجلیل می کند. ما می دانیم که استفاده از کلمات” عادلانه “،” سفید “و” نور “است. یک ایده آل یکتای زیبایی را پیشنهاد می کنیم که فکر نمی کنیم درست باشد ، و ما می خواهیم به این موضوع بپردازیم.با توجه به اینکه ما در حال تحول در راه برقراری ارتباط فواید پوستی محصولات خود هستیم که پوستهای درخشان و حتی تون را ارائه می دهند ، مهم است که زبانی را که ما استفاده می کنیم تغییر دهیم. “، سانی جین رئیس زیبایی و مراقبت شخصی و بخشی از مجریه Unilever Leadership در بیانیه ای با اعلام تغییر سیاست شرکت گفت.

این اقدام اظهارات روشن در رسانه های اجتماعی را جلب کرده است ، با بیان اینکه برخی از جنگها با نژادپرستی خطرناک است که به شوخی تبدیل می شوند و هشدار می دهند که حتی محصولات بی ضرر نیز خطرناک نمی شوند که از بین بروند.

برخی دیگر خاطرنشان كردند كه در صورت عدم تقاضای مشتریان ، محصول روشن كننده پوست وجود نخواهد داشت.

بسیاری از کاربران رسانه های اجتماعی تصمیم این شرکت را محکوم کردند زیرا یونیلور هنوز محصولاتی را تبلیغ می کند که از کلیشه های منفی حمایت می کنند.

هنوز دیگران از این شرکت خواستند که عذرخواهی کرده و از کالای آن قطع شود.

در پی حرکت Unilever ، L’Oreal ، که بزرگترین شرکت لوازم آرایشی در جهان است ، اعلام کرد که کلمات “سفید” ، “عادلانه” و “نور” را نیز از محصولات عصر پوست خود حذف می کند.

محصولات سبک کننده پوست در جنوب آسیا بسیار محبوب است. با این حال ، تبلیغ این محصولات ، به ویژه کرم Fair & Lovely Unilever مورد انتقاد قرار گرفته است. تبلیغات این شرکت نشان می دهد که زنانی که از کرم استفاده می کنند در کار و روابط موفق می شوند.

تصمیم این شرکت در پی اقدامات سایر شرکت ها برای حذف یا طراحی مجدد محصولات خود در پی یک کارزار جهانی علیه تبعیض نژادی ، که با مرگ یک مرد غیر مسلح آمریکایی آفریقایی آفریقایی در ایالات متحده به دست یک افسر پلیس سفید برانگیخته شده است.

این حادثه باعث خشم در ایالات متحده شد و منجر به بزرگترین اعتراضات علیه تبعیض نژادی از دهه 1960 شد. این تظاهراتها مناطق دیگر جهان را فرا گرفت و هزاران نفر در اروپا ، آمریکای لاتین و خاورمیانه معترض شدند.

در اوایل ماه جاری جانسون و جانسون گفت که فروش کرم های روشن کننده پوست خود را در خاورمیانه و آسیا متوقف می کند ، در حالی که پپسی اعلام کرد که تغییر نام و تصویر مخلوط پنکیک خاله جمیما ، که شامل یک زن سیاه است.