روز بین المللی یوگا: تناسب اندام بیشتر از عضله اسکنه ، بدن بیکینی داغ است. از سلامتی کامل با یوگا لذت ببرید

روز بین المللی یوگا: تناسب اندام بیشتر از عضله اسکنه ، بدن بیکینی داغ است. از سلامتی کامل با یوگا لذت ببرید

جهان

URL کوتاه دریافت کنید

دهلی نو (Sputnik): برنامه های کاربردی آمادگی جسورانه ، علاقه مندان را با مجموعه ای از گزینه های تمرین اعم از HIIT ، بوکس و پیلاتس تا انواع اشکال یوگا بمباران کرده اند. میلیون ها نفر همچنان در خانه ها با ذهن خود پر از اضطراب همکاری می کنند و به دلیل درگیری های زیاد به خود شک می کنند. در روز بین المللی یوگا به شما امکان می دهد بهترین چیزهایی را که در دنیای امروز وجود دارد کشف کنیم.

در عصر اینستاگرام ، که باعث شده تا غم و اندوه ریختن اجسام صدف دار به بهای تمرینات جامع و رژیم های غذایی کامل ، ورود ناگهانی بیماری همه گیر COVID-19 باعث شده بحث برانگیخته شود که آیا تناسب اندام محدود به بدنهای بی عیب است. آیا ایجاد ایمنی فرد برای سلامتی کامل مهم است؟

کارشناسان خاطرنشان می کنند که پمپ کردن آهن در سالن های بدن سازی ممکن است با ارسال دوپامین و اندورفین به سیستم خون ، ضمن اینکه در کاهش وزن نقش دارد ، علاقه مندان به تناسب اندام را به وجد آورد. Shreystha Beppari ، فیزیولوژیست کاربردی ، نویسنده و مربی سلامتی ، از یوگا به عنوان یک رویکرد طولانی مدت و جامع تر برای دستیابی به بالاترین سطح سلامت جسمی و روانی حمایت می کند.

یوگا ، که منشأ آن بیش از 5000 سال پیش است ، در ابتدا توسط زهدان در هند انجام می شد. نخست وزیر هند ، به منظور معرفی این عمل باستانی به جهان ، ایده جشن روز جهانی یوگا را در 21 ژوئن در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 2014 پیشنهاد داد.

سفری از زومبا تا یوگا

جیوتی کوندینیا ، که 11 سال پیش سفر بدن سازی خود را با زومبا آغاز کرد اما برای دستیابی به آرامش روحی به یوگا روی آورد ، می گوید هیچ تضمینی وجود ندارد که دستیابی به اهداف بدنی نهایی فرد ، فرد را در این امر خوشحال کند. یوگا اتحادیه از ذهن ، بدن و روح است که متخصصان برای بیدار کردن آگاهی خود از درون به کار می برند.

وی گفت: “من در كودك چاق بودم و بزرگ شدم كه دچار اضافه وزن شدم. زومبا و بدنسازی بدن را به شکل بدن مطلوب اما رضایت از ذهن نمی دهد. آنقدر که فکر می کردم خوشحال کننده نبود. من واقعاً تعجب کردم که چه اشتباهی بوده است. “

او بعداً در تاریکی ساکن شد و دچار اضطراب ، استرس و مشکلات مرتبط با سلامت روان شد. در این زمان بود که او به سمت مدیتیشن و یوگا کشیده شد تا با یک آگاهی بالاتر ارتباط برقرار کند.

یوگا چیزی بیش از خوشحالی نیست که به دنبال چهار کیلوگرم سبک تر در مقیاس وزنه برداری ، یا یک بدن بیکینی داغ یا ABS باشید. جیوتی می افزاید: این موارد زودگذر هستند و از طریق یوگا نیز قابل دستیابی هستند.

من سفر یوگا را با مدیتیشن شروع کردم و به کاوش اشکال دیگر این عمل باستانی پرداختم. من شروع به انجام جریان vinyasa کردم که پر انرژی است و همزمان با نفس حرکت می کند. ترکیب آمادگی جسمانی و آمادگی ذهنی درخشان بود و زندگی را تغییر می داد. برای من ، مانند اتحادیه سلامت روحی ، جسمی و معنوی بود. “

نه! یوگا کند و خسته کننده نیست

با گذشت زمان ، این از یوگا پرکاربرد هاتا (به معنی خورشید و ماه) تا آشتانگا تکامل یافته است – جریانی شدید از حالت ایستاده به حالت ایستادن. سپس بیکرام وجود دارد که از اواخر دهه 1970 طرفداران طرفداران بورلی هیلز و سراسر جهان را به خود اختصاص داده است ، که شامل تعریق سطل در حالی که روی یک پا در یک سونا ایستاده است.

از طرف دیگر ، یوگای کوندالینی وجود دارد ، که بر روی لگنها انرژی می بخشد و از تنفس همزمان استفاده می کند.

افراد مشهور هالیوود و بالیوود نیز با ادعای باستانی سوگند یاد کرده اند. مدونا ، مایلی سیروس ، جنیفر لوپز ، دیوید بکهام و جسیکا بیل از جمله کسانی هستند که آن را در آغوش گرفتند ، در حالی که Shilpa Shetty ، Malika Arora و Sushmita Sen بالیوود تجربه های یوگا را از طریق فید اینستاگرام خود به اشتراک می گذارند.

این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید

یوگا برای من این یک ساعت به خودم است که هرگز از دست نمی دهم. بنابراین ، به محض اینکه به #InternationalYogaDay فکر می کنم می خواهم یک چیز جالب را با شما به اشتراک بگذارم – # 14Days14Asanas هر روز ، یک Asana را قرار می دهم که کاملاً عاشق آن هستم و مرتباً تمرین می کنم و دوست دارم شما را انجام دهم. همان asana ، روی یک تصویر کلیک کنید ، برچسب گذاری کنید ،sarvayogastudios ،thedivayoga و # 14Days14Asanas آسانا امروز “Sarvangasana” است – با پشت خود در کف دراز بکشید ، و کف دست های نزدیک بدن خود را بلند کنید – پاهای خود را بلند کنید و آنها را نزدیک کنید قلب تان – بدن پایین بدن خود را به آرامی بلند کنید و دستان خود را روی قسمت تحتانی کمر خود قرار دهید ، آرنج های خود را نزدیک به تنه نگه دارید – به آرامی پاهای خود را بلند کنید ، با ایجاد یک خط مستقیم با ساعد خود – به طور معمول نفس بکشید و بدون هیچ گونه فشار بر گردن خود – از حالت پوز بیرون بیایید ، زانوهای خود را تا کنید ، پاهای خود را به سینه نزدیک کنید و دستان خود را به آرامی رها کنید من بسیار هیجان زده هستم که می بینید چقدر زیبا این همه آسانا را انجام می دهید ، فراموش نکنید که برای من تگ کنید و # 14Days14Asanas #internationalyogaday #sarvayoga # divayoga #mylifemyyoga #fitindiamovement #malaikas جابجایی

پستی که توسط Malaika Arora (malaikaaroraofficial) به اشتراک گذاشته شده است

جیوتی می گوید: “این یکی از زیباترین تجربیات است که یوگا را شروع می کنید ،” برای افراد کم تحرک ، که عاشق رقصیدن و انجام یک تمرین شدید هستند ، کنترل کردن روی بدن سخت است و بعضی اوقات حتی وضع حمل نیز نیست. درست ، که می تواند منجر به صدمات شود. اما یوگا تمرین های بدنی را با مدیتیشن ترکیب می کند که به شما امکان می دهد با ترس خود روبرو شوید زیرا این راهی برای کشف هرچه عمیق تر و نظارت بر افکار شما است.

آن را مخلوط کنید

کارشناسان می گویند بهترین روش تقسیم روزها بین دو شکل و در عین حال مراقبه یک پدیده ثابت است.

“توجه به رژیم غذایی برای کاهش وزن ضروری است و فرد می تواند برای از بین بردن چربی ، تمرینات قدرتی و قلبی را انتخاب کند. یوگا برای حفظ آن بدن لازم است. من احساس می کنم که فرد باید ترکیبی از دو شکل تمرین داشته باشد. “

وی با بیان اینکه کار کردن در ورزشگاه و سایر کارهای روزمره ورزش محدودیت هایی با افراد گروه سنی مشخص دارد ، اضافه می کند: ممکن است شخصی با سن بالاتر از 50 سال نتواند به محض شروع استخوان و عضلات قادر به کار کردن یا بلند کردن وزنه ها باشد.

Trivedi Ashish مربی یوگا هشدار می دهد که تمرینات ورزشی دقیق و وزنه برداری می تواند منجر به آرتروز در پیری شود ، در حالی که یوگا در بهبود چندین بیماری و همچنین مشکل آرتروز کمک می کند.

وی ادامه داد: “مشخص است كه حداكثر بازيكنان حرفه اي و كشتي گيرها به علت سال ها تمرينات سخت كه استرس را در مفاصل ايجاد مي كند دچار آرتروز مي شوند. فردی که یوگا واقعی انجام می دهد ، و با سایر اشکال ورزش زناشویی نمی شود ، هرگز دچار آرتروز نخواهد شد. یوگا یک بسته کامل است که بر روی جنبه های روحی ، جسمی و روانی بدن کار می کند ، و اثرات آرامش بخشی بر روی عضلات ، مفاصل و بدن در طولانی مدت دارد. “

این یک انتقال از شمال به جنوب برای جوتی بود ، که او خواستار و علاقه او به رقصیدن شده است. او توضیح می دهد که عجله ای که با تمرینات پر فشار احساس می کنیم کوتاه مدت است. در طی چند ساعت از فرسودگی شدید کالری ، اکستازی برطرف می شود. او توضیح می دهد که دلیل این امر این است که ما به خودمان متصل نیستیم.

او می گوید: “این یکی از زیباترین تجربه ها است که پس از شروع کار ،” برای افراد کم تحرک ، که عاشق رقصیدن و انجام یک تمرین شدید هستند ، کنترل کردن روی بدن سخت است و بعضی اوقات حتی وضع حمل نیز نیست. درست ، که می تواند منجر به جراحات شود. “

جیوتی توضیح داد که مدیتیشن باعث می شود تا با ترسهای خود روبرو شوید زیرا این راهی است برای تعمیق عمیق تر و نظارت بر افکار خود.

“این بدن ، چاکرای شما ، قلب و ذهن شما را باز می کند. و هرچه بیشتر از ترس خود فرار کنید ، بیشتر به دنبال تعقیب شما و به بدترین شکل ممکن هستند. این همان کاری است که یوگا انجام می دهد. این باعث می شود که شما با ترس خود روبرو شوید و به شما کمک می کند تا گشوده شوید و چشم انداز جدیدی به شما می دهد. “

شرستا ، مربی سلامتی می گوید: درک اینکه یوگا خسته کننده است به این دلیل است که افراد می خواهند نتیجه آنی بگیرند اما این به هر شکل ورزش امکان پذیر نیست ، حتی اگر نتیجه کوتاه مدت باشد.

وی گفت: “برای شخصی که 90 کیلو وزن دارد ، لاغر شدن 67 سال چند ماه طول می کشد. یوگا اشکالی است که نمی توانید برای سلامتی کامل نادیده بگیرید. “