تسلا از کارمند سابق خود به دلیل سرقت هزاران پرونده از شرکت شکایت کرد ، وی ادعا می کند که سوing تفاهم وجود دارد

تسلا از کارمند سابق خود به دلیل سرقت هزاران پرونده از شرکت شکایت کرد ، وی ادعا می کند که سوing تفاهم وجود دارد

کسب و کار

URL کوتاه دریافت کنید

تسلا مهندس نرم افزار را یک سارق “اراده و بدخواه” توصیف می کند که “قصد آگاهانه برای آسیب رساندن به تجارت تسلا داشته است”.

بزرگترین تولید کننده خودروهای الکتریکی تسلا از یک کارمند سابق مهندس نرم افزار متهم به سرقت پرونده های شرکت و نقض قرارداد وی شکایت کرده است.

“در عرض سه روز از استخدام شدن توسط تسلا ، متهم با وقاحت هزاران اسکریپت رایانه ای مخفی تجاری را سرقت کرد که ساخت آنها برای تسلا سالها به طول انجامید. سپس ، او در مورد آن دروغ گفت و سعی کرد مدارک مربوط به سرقت خود را هنگامی که به سرعت در مقابل تیم امنیتی تسلا قرار گرفت ، حذف کند “، این شرکت در شکایت خود گفت.

تسلا می گوید که الکس خاتیلوف را به عنوان مهندس ارشد تضمین کیفیت نرم افزار در 28 دسامبر 2020 استخدام کرده است – در طی چند روز او 26000 پرونده شرکت بسیار حساس را به حساب شخصی خود Dropbox منتقل کرده بود.

این شرکت می گوید این پرونده ها حاوی کد نرم افزاری اختصاصی است که “ساخت آنها سالها مهندسی وقت صرف کرده است.” این نرم افزار طیف گسترده ای از توابع را در کل مشاغل تسلا به طور خودکار انجام می دهد.

این شرکت می گوید: “بیشتر چرخه تولید وسایل نقلیه تسلا توسط این فرایندهای خودکار مدیریت می شود – از سفارش قطعات تا تحویل خودروها.”

©
عکس: الکس خاتیلوف

عکس از صفحه الکس خاتیلوف در Vkontakte

خاتیلوف در مصاحبه ای با نیویورک پست گفت که به او گفته شده است که فایلها را از سیستم تسلا بارگیری کند زیرا کارش شامل کار با برخی از آنها است ، اما او “ناخواسته” پوشه را به Dropbox خود منتقل کرد.

خاتیلوف گفت: “من برای 20 سال در این صنعت کار کردم و می دانم که اسناد حساس چیست و هرگز سعی نکردم به هیچ یک از آنها دسترسی پیدا کنم یا آن را بدزدم.”

تسلا می گوید که پرسنل امنیت اطلاعات آنها یک بارگیری غیرمجاز را شناسایی کرده و با خاتیلوف مقابله کردند.

وی گفت: “پس از درخواست ، او به محققان تسلا اجازه داد تا حساب Dropbox خود را مشاهده كنند ، جایی كه آنها متوجه شدند ادعاهای متهم كاملاً دروغ است: محققان تسلا هزاران و هزاران نسخه محرمانه رایانه ای تسلا را در Dropbox وی پیدا كردند. متهم سپس ادعا کرد که او به طریقی هزاران پرونده دیگری را که دزدیده است “فراموش” کرده است (تقریباً به طور قطع یک دروغ دیگر) ، “سازنده ماشین اظهار کرد.

مشکلات مقابله با تسلا

تسلا در گذشته شکایاتی درباره کنترل کیفیت و خدمات به مشتری دریافت کرده است. طبق نظرسنجی سال 2019 شرکت تحقیقاتی Bernstein ، خدمات تسلا و تجربه مشتری مشکل آفرین بود ، “با کمی پیشرفت در بیشتر مناطق و بدتر شدن چندین معیار در مقابل نتایج نظرسنجی ما از سال 2017.” در همین حال ، در انگلستان ، توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه از این شرکت خواسته شده است تا حدود 158000 دستگاه خودروی S و Model X را فراخواند.

با وجود همه اینها ، تسلا در اوایل ماه جاری اعلام کرد که موفق به دستیابی به یک رکورد دیگر و یک رکورد دیگر در هر دو معیار ، با هدف رسیدن به 500000 واحد است.